بانک اطلاعات شرکت ها

لیست کامل نام شرکت ها – اطلاعات کامل شرکت ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مقصد نیویورک , ۴، ۸، ۵

    روحانی پنج بار، احمدی‌نژاد هشت بار و سایرین چهار بار. این تعداد سفرهایی است که روسای دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به نیویورک داشته‌اند.

    مقصد نیویورک , ۴، ۸، ۵

    ۴، ۸، ۵؛ مقصد نیویورک

    عبارات مهم : ایران

    روحانی پنج بار، احمدی نژاد هشت بار و سایرین چهار بار. این تعداد سفرهایی است که روسای دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به نیویورک داشته اند.

    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (یکشنبه- ۲۶ شهریور) با همراهی وزیر امور خارجه و تعدادی از اعضای کابینه دولت، جهت حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا پنجمین سفر خود را به ایالات متحده در پنجمین سال ریاست جمهوری اش انجام دهد.

    مقصد نیویورک , ۴، ۸، ۵

    به گفته مدیر دفتر مدیر جمهوری، روحانی قرار است در این سفر کوتاه و فشرده ی خود، علاوه بر صحبت در مجمع عمومی شرکت ملل، با ایرانیان مقیم نیویورک و جمعی از مسلمانان و نخبگان سیاسی این کشور دیدار داشته باشد. دیدار و گفت وگوی دو جانبه با تعدادی از روسای کشورهای مهم و همچنین انجام مصاحبه با اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله دیگر برنامه های مدیر جمهور در حاشیه پنجمین حضور خود در مجمع عمومی شرکت ملل است.

    روسای دولت کشور عزیزمان ایران با احتساب این سفر تاکنون ۱۷ بار به نیویورک سفر کرده اند. نخستین بار در مهر ۱۳۵۹ محمدعلی رجایی به عنوان نخست وزیر و مدیر دولت عازم نیویورک شد. البته سفر او نه جهت حضور در مجمع عمومی بلکه جهت شرکت در جلسه شورای امنیت شرکت ملل متحد بود. او به همراه هیاتی ۱۱ نفره به این سفر رفت و در جلسه شورای امنیت گفت: حضور ما در این شورا صرفا به علت رساندن ندای مظلومیت ملت مسلمان و به پاخاسته کشور عزیزمان ایران به گوش مردم سراسر دنیا و هشدار به آن ها از بابت خطر سرکوب انقلاب و بازتاب آن بر مبارزات کلیه خلق های دربند است.

    روحانی پنج بار، احمدی‌نژاد هشت بار و سایرین چهار بار. این تعداد سفرهایی است که روسای دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به نیویورک داشته‌اند.

    این سفر در حالی که تنها ۲۴ روز از تجاوز عراق به کشور عزیزمان ایران می گذشت انجام شد و رجایی با اشاره به حمله صدام و حمایت شرق و غرب از رژیم بعث عراق تاکید کرد: در این جنگ تحمیلی، ایمان اسلامی و انقلابی مردم برنده واقعی و مهم خواهد بود، نه آواکس های آمریکایی و نه توپولوف های روسی. این جنگ نه به خاطر اصلاح مرز بلکه جهت نابودی انقلاب اسلامی بوده است.

    از نکات حاشیه ای جالب سفر شهید رجایی به نیویورک نشان دادن آثار شکنجه به وسیله او به خبرنگاران خارجی بود که نخست وزیر کشور عزیزمان ایران جهت نشان دادن شکنجه های ظالمانه رژیم شاه کفش و جوراب خود را از پا درآورد و آثار شکنجه را به خبرنگاران جهانی نشان داد.

    بعد از شهادت رجایی و با به ریاست جمهوری رسیدن آیت الله سیدعلی خامنه ای ایشان در سال ۱۳۶۶ یعنی شش سال بعد از ریاست جمهوری خود و هفت سال بعد از سفر رجایی راهی نیویورک شد و به عنوان نخستین مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در چهل ودومین مجمع عمومی شرکت ملل متحد شرکت کرد. در آن وقت هفت سال از دفاع مقدس می گذشت و مدیر جمهور وقت هم محور مهم نطق ۹۰ دقیقه ای خود را روی جنایات عراق و حامیان شرقی و غربی اش متمرکز کرد. آیت الله خامنه ای در صحبت خود، صدام را به هیتلر تشبیه کرده و خواستار استفاده از تجربه دادگاه نورنبرگ و طرح تنبیه عراق به عنوان متجاوز به منظور تضمین امنیت منطقه شد.

    مقصد نیویورک , ۴، ۸، ۵

    برشمردن کارها آمریکا جهت مقابله با ایران، هشدار به مجمع عمومی شرکت ملل و افکار عمومی ملت آمریکا نسبت به خطر حضور نظامی دولت امریکا در خلیج فارس، درخواست برچیده شدن دو تبعیض ناروا در شرکت ملل یعنی حق وتو و عضویت دائم در شورای امنیت از محورهای دیگر صحبت مدیر جمهور وقت کشور عزیزمان ایران در سفر به نیویورک بود.

    در سال ۱۳۶۸ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست جمهوری رسید ولی در طول هشت سال ریاست دولت خود هیچ گاه به نیویورک سفر نکرد و وزیر خارجه او (علی اکبر ولایتی) در نشست های مجمع عمومی شرکت ملل شرکت می کرد.

    روحانی پنج بار، احمدی‌نژاد هشت بار و سایرین چهار بار. این تعداد سفرهایی است که روسای دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به نیویورک داشته‌اند.

    در سال ۷۶ سیدمحمد خاتمی مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران شد. او یک سال بعد در بحران به شهادت رسیدن دیپلمات های ایرانی در افغانستان و حضور طالبان در مرزهای شرقی ایران، با سفر به نیویورک در پنجاه و سومین مجمع عمومی شرکت ملل شرکت کرد و در برابر نظریه برخورد تمدن های ساموئل هانتینگتون، طرح گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد که با استقبال فوق العاده ای مواجه شد و علاوه بر تصویب در مجمع عمومی شرکت ملل ، سال ۲۰۰۱ هم از سوی شرکت ملل به نام سال گفتگوی تمدن ها نامیده شد.

    در این صحبت جهت نخستین بار مدیر جمهور وقت آمریکا (بیل کلینتون) جای خود را ترک نکرد و صحبت مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران را گوش داد. خاتمی سه سال بعد یعنی در سال ۸۰ جهت دومین بار راهی نیویورک شد و باز از طرح گفتگوی تمدن ها دفاع کرد.

    مقصد نیویورک , ۴، ۸، ۵

    تا پیش از محمود احمدی نژاد روسای دولت کشور عزیزمان ایران در طول ۲۷ سال تنها چهار بار به نیویورک سفر کردند، ولی احمدی نژاد از سال ۸۴ که رییس جمهور شد تا سال ۹۱ هر هشت سال عازم ایالات متحده شد و در مجمع عمومی شرکت ملل صحبت کرد.

    احمدی نژاد در نخستین صحبت خود در مجمع عمومی شرکت ملل با نفی هولوکاست نام خود را در دنیا بر سر زبان انداخت. او در همین سفر پیشنهاد تشکیل کمیته خاص ای را ارائه داد که گزارش جامعی راجع به تدوین راهکارهای عملی خلع سلاح هسته ای دنیا ارائه دهد و به غیرعادلانه بودن ترکیب شورای امنیت اعتراض کرد.

    سفرهای هشت ساله او همواره حواشی زیادی به همراه داشت، از حضور تیم همراه عریض و طویل و بردن خانواده به نیویورک گرفته تا حواشی دانشگاه کلمبیا، از پیشنهاد مناظره با مسئولان آمریکایی راجع به ۱۱ سپتامبر تا دیدار با تنها سه مدیر دولت (بولیوی، کومور و سوازیلند) در سفر آخر. او در نطق سال ۸۹ خود در شصت و پنجمین مجمع عمومی پیشنهاد داد سال بعد سال “انرژی هسته ای جهت همه و بمب هسته ای جهت هیچ کس” نامگذاری شود و این دهه، دهه مدیریت یکسان جهانی باشد. البته این پیشنهاد برعکس پیشنهاد خاتمی به تصویب جهانی نرسید و از آن استقبال چندانی نشد.

    در زیاد صحبت های احمدی نژاد به خصوص در چند سال نهایی بسیاری از سران کشورهای دنیا در هنگام صحبت صندلی خود را ترک می کردند که این کار در واقع توهینی به ملت کشور عزیزمان ایران به حساب می آمد ولی احمدی نژاد همچنان اصرار داشت به این سفرها ادامه دهد و تا سال آخر ریاست جمهوری خود عازم نیویورک شد تا در این زمینه رکورددار شود.

    کمتر از دو ماه بعد از روی کار آمدن حسن روحانی در سال ۹۲، مدیر جمهور تازه کشور عزیزمان ایران عازم نیویورک شد. در اوج بحران هسته ای، دنیا با تغییرات صورت گرفته در کشور عزیزمان ایران آماده بود تا سخنان مدیر دولت تازه کشور عزیزمان ایران را بشنود. روحانی در همین سفر و نطق خود در مجمع عمومی پیشنهاد “جهان عاری از خشونت و افراطی گری” را مطرح کرد که همچون طرح گفتگوی تمدن های خاتمی با استقبال جهانی مواجه و در مجمع عمومی شرکت ملل تصویب شد. او در آخر همان سفر به پیشنهاد آمریکایی ها تلفنی با مدیر جمهور وقت آمریکا صحبت کرد. گفتگویی که بعضی آغازگر به نتیجه رسیدن توافق هسته ای می دانند.

    به هر حال روحانی در چهار سال گذشته نشان داده اگر قرار است سفرهایش به نیویورک از نظر کمی زیاد کردن داشته باشد از نظر کیفی هم نسبت به هشت سال دولت احمدی نژاد کیفیت بالاتری داشته و او در هر سفر خود با بسیاری از سران کشورهای بزرگ دنیا دیدار و گفت وگو می کند و گره های دیپلماتیکی را باز می کند.

    حالا روحانی در نخستین سال دوره تازه ریاست جمهوری خود جهت پنجمین بار عازم نیویورک شده است است تا مانند چهار سال گذشته علاوه بر نشان دادن خبر صلح و دوستی ملت کشور عزیزمان ایران به جهانیان، اقتدار جمهوری اسلامی را هم در سطح دنیا نشان دهد. اقتداری که در بعضی مقاطع به خاطر بعضی سوءمدیریت ها زیر پرسش رفته بود.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | نیویورک | ایرانیان | حسن روحانی | احمدی نژاد | رییس جمهور | ریاست جمهوری | سفر به نیویورک


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار