بانک اطلاعات شرکت ها

لیست کامل نام شرکت ها – اطلاعات کامل شرکت ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا

    واکاوی سابقه و عملکرد مجریان شاخص، اجرای هر کدام چه شاخصه دارد، برگ برنده و نقاط قوت ارزش چیست؟

    از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا

    سلاطین اجرا؛ از «علیخانی» تا «رشیدپور»

    عبارات مهم : برنامه

    واکاوی سابقه و عملکرد مجریان شاخص، اجرای هر کدام چه شاخصه دارد، برگ برنده و نقاط قوت ارزش چیست؟

    به گزارش روزنامه هفت صبح، حتما حرفی تکراری است که بخواهیم از اهمیت مجریان تلویزیون بنویسیم. بارها نوشته ایم و با ذکر مصادیق اشاره شده، هر وقت یک مجری قدرتمند باشد، برنامه ای ولو ضعیف، پر بیننده و جریان ساز می شود. در تلویزیون ما تعداد مجریان فعال و غیرفعال به شمارش در نمی آیند؛ خیلی ها اجرا می کنند و مدتی طولانی آنتن را در اختیار دارند ولی تعداد کمی موفق بوده و هستند. تازه، این عده بارها طعم ممنوع الکاری را چشیده و هر آن بیم تکرارش می رود.

    سراغ هشت مجری شاخص رفته ایم تا ببینیم در سال هایی که آنتن در اختیارشان بوده است چه کرده اند. جهت این منظور از بااهمیت ترین برنامه های آنها نام برده ایم و گفته ایم بارزترین شاخصه های ارزش در اجرا چیست. به این جمع می شد مرتضی حیدری، علی درستکار، سیاوش صفاریان پور، منصور ضابطیان و ژیلا صادقی را هم اضافه کرد. صادقی این شب ها با «نگی که نگفتی» مدل تازه ای از اجرا را تجربه می کند که خب چندان هم موفق نیست و به زودی در گفتگو با خود او، ضعف و قوت هایش را بررسی می کنیم.

    محمدرضا شهیدی فرد

    * شاخص ترین برنامه ها: مردم کشور عزیزمان ایران سلام، پارک ملت، هزارداستان، چهل چراغ

    * شاخصه های اجرا: از معدود مجریان با دانش هست؛ او جهت اثبات خود به لفاظی صرف رو نمی آورد و از داشته هایش جهت قوام یک عنوان استفاده می کند. جمع این دو شاخصه به همراه اشراف به قواعد اجرا از محمدرضا شهیدی فرد یک مجری تراز ساخته هست. چندی پیش راجع به اش نوشتیم: دیدن یک اجرای شسته رفته و هدفمند از محمدرضا شهیدی فرد توقع زیادی نیست. او چه زمانی که برنامه صبحگاهی اجرا می کرد و چه حالا که مجری «چهل چراغ» هست، حواسش است برنامه را از ریتم نیندازد.

    * الان چه می کند؟ شهیدی فرد تابستان 90 «پارک ملت» را روی آنتن شبکه یک داشت ولی برنامه به یکباره متوقف شد. او بعد از شش سال دوری بار دیگر روی صندلی اجرا نشسته و حالا پخته تر از قبل به مصاف مهمان هایش می رود. شهیدی فرد در شبکه نسیم گاهی «هزارداستان» را اجرا می کند و در شبکه سه «چهل چراغ» را.

    فرزاد حسنی

    * شاخص ترین برنامه ها: نیم رخ، کوله پشتی، جزر و مد، تحویل بهار، نو در دو، اکسیر

    از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا

    * شاخصه های اجرا: تسلط کامل بر واژه ها؛ کمتر کسی را سراغ داریم که مثل فرزاد حسنی، کلمات در اختیارش باشد و بداند کی و کجا آنها را به کار ببرد. این ویژگی، نفوذ کلام حسنی را باعث شده است که هنگامی که با مطایبه در آمیخته می شود، مجری را بیش از پیش صاحب قدرت می کند. اجرای حسنی بیش از دیگران تصویر العمل برانگیز بوده؛ چه بسا علت مهم آن صراحت لهجه و جواب های فوری او در مصاف با مهمان ها باشد که از سوی بعضی تعبیر به عدم مراعات ادب می شود. حسنی آرام آرام تبدیل به یک مجری شش دانگ شد و با برنامه پزشکی اکسیر نشان داد، عنوان برنامه دست و پای او را نمی بندد و بلد است چطور نتیجه ای مطلوب به دست بیاورد.

    * الان چه می کند؟ علاوه بر اکسیر خاص برنامه شب یلدا را روی آنتن داشت و مدتی است برنامه ای در تلویزیون اجرا نکرده. فعلا تمرکز فرزاد حسنی بر اجرای رادیویی است.

    عادل فردوسی پور

    * شاخص ترین برنامه ها: نود، 2014

    * شاخصه های اجرا: راجع به عادل فردوسی پور زیاد نوشته ایم؛ چه راجع به گزارشگری و چه اجرا. توصیه مهم این که به رغم ضعف ها، همچنان در اوج است و نشاط از اجرایش گرفته نشده. حالا نود بدون او غیر قابل تصور هست، به عبارتی حیات برنامه جالب نود به مجری آن هست. فردوسی پور در سال های ابتدایی خیلی جلوی دوربین راحت نبود. به مرور ولی جای خود را باز کرد و با بزرگ شدن استودیوی نود و برداشتن گوشی (ابزار مهم مجریان جهت ارتباط با اتاق فرمان)، اعتماد به نفسش را به رخ کشید.

    فردوسی پور با دوربین راحت است و با مخاطبش صادق. از تپق و اتفاق های غیرمترقبه نمی ترسد و با شوخی و خنده، اتفاقات را مدیریت می کند. ضعف مهم او در گفتگوها هست؛ در مصاف با سوژه، منسجم عمل می کند ولی گویی حواسش جای دیگر هست. بدتر این که اجر حریف قدر باشد، عادل شکست می خورد.

    * الان چه می کند؟ در کنار اجرای نود، تهیه کنندگی فوتبال 120 را بر عهده دارد که برنامه ای موفق است.

    احسان علیخانی

    * شاخص ترین برنامه ها: برنامه ماه عسل، سه ستاره، خاص نامه های سال تحویل

    واکاوی سابقه و عملکرد مجریان شاخص، اجرای هر کدام چه شاخصه دارد، برگ برنده و نقاط قوت ارزش چیست؟

    * شاخصه های اجرا: علیخانی مختصات یک مجری موفق را دارد؛ ظاهرش خوب است و خوب بلد است حرف بزند. اینها شرط ابتدایی است ولی فراموش نمی کنیم که خیلی از مجریان تلویزیون چنین خصوصیاتی ندارند. برگ برنده دیگر علیخانی تسلط بر حوزه اجرا هست؛ می داند چطور سوژه را به سرمنزل برساند. اهمیت کار او هنگامی که زیاد به چشم می آید که بدانیم با آدم هایی در «ماه عسل» طرف است که عمدتا جهت نخستین بار روبروی یک مجری می نشینند. علیخانی هر چه خوب، زمینه را فراهم می کند. عیب هایی هم دارد، مثل صحبت زیاد و دیر وارد شدن به بحث اصلی. این اتفاق زیاد در «ماه عسل» می افتد که علیخانی به گمان ایجاد تعلیق، گرفتار حرافی می شود.

    * الان چه می کند؟ برنامه ای ندارد. نوروز تهیه کنندگی و اجرای «سه ستاره» را بر عهده داشت و بعد از آن تا اول ماه رمضان و اجرای «ماه عسل» هیچ برنامه ای نداشت.

    محمد صالح علا

    * شاخص ترین برنامه ها: نقد خنده، دو قدم مانده به صبح، چشم شب روشن

    * شاخصه های اجرا: شاخصه منحصر به فرد صالح علا نزاکت و ادب اوست. نزاکت و ادبی که توی ذوق نمی زند. این ادب و دست به سینه بودن را صالح علا هر لحظه داشته و هرگز پایی روی پا نمی اندازد، دست هایش را طوری روی هم قرار می دهد که مفهوم ادبی که در کلامش نثار مخاطب می کند، در فیزیکش هم دیده شود. صالح علا شاعر، ترانه سرا و نویسنده هست. زیاد کتاب می خواند و فیلم می بیند و به موقع از اندوخته هایش در اجرا بهره می گیرد. او در اجراهای رادیویی موفق تر عمل کرده، چه موقعی که یک گوینده صرف است و از هر دری سخن می گوید و چه زمانی که در مقام مصاحبه گر قرار دارد. خوب سوژه را می پروراند و با کلام خود، شاعرانه پرسش های متفاوتی می پرسد.

    * الان چه می کند؟ اجرای برنامه چشم شب روشن را بر عهده دارد ولی با مهمان ها وارد گفتگو نمی شود.

    رضا رشیدپور

    * شاخص ترین برنامه ها: شب شیشه ای، عبور شیشه ای، مثلث شیشه ای، صفر صفر، حالا خورشید

    * شاخصه های اجرا: علاقه مندی زیادی به هاردتاک دارد. در سری برنامه های شیشه ای اش پای خیلی ها را به تلویزیون باز و با آنها دوئل کرد. در دوران ممنوع الکاری «دید در شب» را جهت پخش از اینترنت ساخت و نوعی دیگر از هاردتاک را تجربه کرد. رضا رشیدپور با برنامه های صبحگاهی استارت زد ولی خیلی سریع از سایه مجری دوم بیرون آمد و اعتماد مدیران جهت برنامه های چالشی را به دست آورد. او بر فنون اجرا تسلط دارد و حتی اگر گاهی در گفتگوهای داغ کم آورده، اجازه نداده یک صورت صددرصد شکست خورده لقب بگیرد.

    * الان چه می کند؟ رشیدپور حالا با کلی تجربه برنامه صبحگاهی شبکه سه را اجرا می کند و علاوه بر گفتگوهای سبک، سراغ مصاحبه های داغ هم می رود منتها این بار لحن او آرام است و با زبان نرم و لطیف مسئولان را به چالش می کشد.

    علی ضیا

    * شاخص ترین برنامه ها: ویتامین 3، خاص برنامه تحویل سال نو، نبش جنت آباد، بعضی ها امشب، اینجا آینده، هزار و یک شب، یک یک، خوشا شیراز، فرمول یک

    از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا

    * شاخصه های اجرا: با «ویتامین 3» خودی نشان داد و تلاش کرد کلیشه های اجرای صبحگاهی را بشکند. علی ضیا در رسیدن به این نشانه موفق بود و بیننده ها متوجه توانایی اش شدند. ضعف هایی هم داشت که می توان ذیل خوبی های او نادیده اش گرفت. او به مرور اعتماد مدیران شرکت صدا و سیما را جلب کرد و صاحب برنامه های مهم شد.

    از خاص برنامه های سال تحویل تا برنامه های شبانه. ضیا بر قواعد اجرا تسلط دارد، صورت اش مناسب اجراست، جلوی مهمان کم نمی آورد ولی یک عیب بزرگ او را رها نمی کند: «افتادن در دام لوس بودن». ضیا خیلی وقت ها دوز شوخی را اوج می برد، خودش می خندد و توقع دارد دیگران هم بخندند!

    * الان چه می کند؟ علی ضیا این روزها برنامه «فرمول یک» را روی آنتن دارد که پیش تر صبح ها پخش می شد.

    جواد یحیوی

    * شاخص ترین برنامه ها: طعم آفتاب

    * شاخصه های اجرا: یحیوی در دوره ای خودش را اثبات کرد که مدل گفتگوهای داغ در تلویزیون مرسوم نبود. اگر خاطرتان باشد برنامه «طعم آفتاب» در سال 77، سبک تازه ای از تاک شو را در تلویزیون بنا نهاد که بعدا مجریان دیگر از آن الگو گرفتند. گفتگوهای صریح یحیوی با علی لاریجانی، مدیر وقت صدا و سیما، عطاءالله مهاجرانی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد و حجت الاسلام قرائتی از مصاحبه های ماندگار تلویزیون هستند. با این حال از ظرفیت یحیوی به خوبی استفاده نشد. او جلوی دوربین راحت بود، بازی نمی کرد و صریح حرفش را می زد.

    * الان چه می کند؟ جواد یحیوی از «طعم آفتاب» دچار مسئله شد و بعد از آن هیچ برنامه جدی به او نرسید تا این که در نهایت سال 87 ممنوع الکار شد. او سال ها از اجرا دور بود و با برنامه اینترنتی آرت تاکس به این حوزه بازگشت ولی موفق عمل نکرد. تمرکز یحیوی بر بازی در فیلم و تئاتر است.

    واکاوی سابقه و عملکرد مجریان شاخص، اجرای هر کدام چه شاخصه دارد، برگ برنده و نقاط قوت ارزش چیست؟

    واژه های کلیدی: برنامه | علیخانی | تلویزیون | احسان علیخانی | اخبار فرهنگی و هنری

    از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا

    از «علیخانی» تا «رشیدپور» , سلاطین اجرا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار